28 oktober 2009

Höstens första glögg

Hej!
Igår kande Max och jag inte längre motstå frestelsen .... glögg

Vi ÄLSKAR glögg och skulle gärna dricka det året om. Men igår var det en stressig dag och dessutom var det regningt och ruskigt ute, så det passade ypperligt att starta glöggsäsongen .

Vi dricker glögg utan russin och mandlar ännu. När vi kommer till december tar vi fram dem också. Glögg är glögg. Det duger med vilken glögg som helst (alkoholfri...), blandglögg och färdig glögg - allt går bra och är i vår smak. Huvudsaken är att det är glögg...

Det är ju stämningen som räknas. Det är mysigt och vi njuter då vi sitter och smuttar på på heta glögg.

1 kommentar:

  1. vi gillar också glögg, däremot är vi, eller speciellt jag, rätt kinkiga med sorten. det ska vara mörk glögg, inte för söt och inte för sur :)
    noterade nyligen att vi har en flaska kvar från förra vintern, så den ska nog korkas vilken dag som helst nu.

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!