14 oktober 2009

Längtar till december

Hej!

Som jag redan tidigare berättat, börjar även jag så småningom tänka på julförberedelser.
Finns det något bättre än att i god tid börja planera hemmet inför julen? Jag brukar redan i november så smått dekorera med mossa, ljus och lite rött.
Hela decembermånad är ju sedan som en slickepinne man hoppas aldrig skall ta slut.
Man slickar lite bara på den varje dag så att den skall räcka riktigt länge.



Bilden : bloggen Julhuset


Snart blir det dags att fundera på julkalender, årets julkort, allt gott som skall tillredas. Endel av det blir gå-bort-gåvor och annat som familjen skall få njuta av. I år skall det bli bl a julsenap.

Det finns ju redan nu mycket tända ljus i vårt hem i alla fall och de lyser, doftar och värmer så skönt ( utom det vita lavendelljuset som doftar så förskräckligt start att jag får hosta.. astma!).
Skulle gärna ha en öppen spis som man kunde tända under kalla höstkvällar. Har sett dessa "öppna spisar" där man bara placerat många tjocka ljus..! Om nån har en bra ide hur man lätt gör en egen "fejk-spis" så berätta gärna...
Bild: bloggen Sjarmerande jul.


Idag är vi alla hemma hela kvällen. Skönt med en sådan dag nu mitt i veckan. Då skall jag försöka hinna med lite textning av vita lådor och annat småpyssel i hemmet.


Kramar ,

1 kommentar:

  1. Hej Vännen
    hade inte kunnat säga det bättre själv:)
    Åh vad jag LÄNGTAR!!!
    Kram Sari

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!