2 oktober 2009

Fredag full med pyssel

Hejsan!
Har igen hamstrat små från affären som ligger här i byn. Den här gången blev det modell mindre, dvs. plommonlådor.. Hade hela bagageutrymmet fullt igår och idag är det då vindfånget som får vara förråd. Har alltså sågat bort kanterna på två av dem och börjat måla.
Här är en före-bild. Efter bilden kommer några bilder nedåt. Använder mini-laptopen och det är såå krångligt att flytta bilder utan mus... den har gått sönder... så detta inlägget är enbart gjort med laptopen. Även fotona är tagna med webbcamen.. vilken kvalitet va?
Hade igår fått ett postavi ..det var ett efterlängtat paket från Klara färdiga gå varifrån jag beställt två paket med olika former... det skall bli bakat i helgen... massor med kul former fanns det i setet. Alla kan välja sin favoritcup-cake :)
Vitfärgen togs alltså fram i morse så fort huset blev tomt. Ett rottingfat blev vitt.. Har fyndat det på loppis för 20 cent..
... och den första plommonlådan är klar. Nu skall vi (eller alltså jag...) sätta någon text på den och se var den hamnar.
Även igår blev det ett och annat bakat. Äppelkaka bland annat eftersom jag hade kaffegäster. Lite blev kvar och nu är det Lotta som tar sej en kaffepaus. Som ni se så blev det vaniljsås med kaka och inte tvärtom.

Ha en fin helg om vi inte hörs ...

Bamsekram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!