11 oktober 2009

Kransar av lingon

God morgon!
Igår började jag dagen med att gå ut i skogen. Vi har endast ett stenkast till skogen och där finns det bär, svampar , promenadstigar och en gammal ruin efter ett stenhus, slottet ! Igår morse var det dock lingonris som var aktuellt. Plockande i morgonkylan en hel korg med lingonris. Hittade några fina kvistar med lingon på ännu. Dem plockade jag naturligtvis oxå. Även mossa kom med hem. Den skall komma i utekrukorna tillsammans med annat smått och gått..
Gjorde först tre lingonkransar. Oj vad roligt det var, snabbt gick det och de blev jättefina. På dagen åkte vi till farmor på mat och kaffe under tiden som Max hade innebandyturnering i närheten. Tog en av kransarna med till henne och hon blev väldigt glad.

När vi kom hem igen fortsatte jag kransbindningen och det blev två kransar till. Så den totala summan kransar blev fem. Nu hänger två av dem vid terrassdörrarna.
Idag skall jag fortsätta måla. Skall sätta bilder på resultatet i kväll.

Njuta av söndagen med era familjer... en sak till: Märkte just att jag närmar mej 10 000 besökare och att jag dessutom missat min ettårsdag som var i september (!!). Det betyder att ni skall hålla utkik efter en utlottning...

Kram till er alla !

1 kommentar:

  1. Jätte snygga kransar! Det är så vackert med lingonkransar och man kan placera dem lite här och var. Vad jag tyckte synd om din lilla kille, det där med tandläkaren är ju inte kul.
    Må gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!