23 september 2011

Äntligen.....

Vet ni, undrens tid är inte förbi!
Idag åker mannen på kryssning till Tallinn med jobbet och jag har ordnat allt så väl.
Bloggerskan skall för första gånge i sitt liv vara ett helt dygn ensam hemma. Fattar ni ?? Ensam hemma hela kvällen, hela natten, hela morgonen!!! Tror inte att det är sant! Skall köpa hem lite gott, göra det mysigt och sen njuta av kvällen för fulla muggar. Ingen som kräver något, ingen som vill att jag skall byta tv-kanal, ingen som vill ha mat. Skall bara n-j-u-t-a !
Eftersom det är första gången som jag överhuvudtaget är ensam en hel natt - hoppas jag att jag kan njuta...istället för att känna mej ängslig!

Ljusen som förgyller mina kvällar . Klicka på bilden så ser ni bättre.

Kuulkas, ihmeiden aika ei ole vielä ohi!
Tänään mies lähtee työporukan kanssa Tallinnanristeilylle ja mina olen hoitanut asiani hyvin.
Olen nimittäin lähettänyt kakki lapset yökylään että saisin kerrankin olla yksin kotosalla. Ymmärrättekö? Yksin koko illan, koko yön ja koko aamun. Se onkin eka kertaa kun olen kokonaisen vuorokauden yksin. Kukaan ei ole vaatimassa mitään, saan rauhassa katsoa mikä tv-kanava tahansa. Ajattelin ostaa hyvää kotiin ja käpertyä sohvalle ja vain n-a-u-t-t-i-a. Toivon mukaan osaan nauttia kun nyt olisi mahdollisuus... entäpäs yö? Saankohan nukuttua??

6 kommentarer:

  1. hihi låter spännande... ha så skönt och kom nu ihåg att njuta!! OM du kan? :)

    Kram Kristina

    SvaraRadera
  2. Njut för fulla muggar!

    Ha en skön kväll och ät något riktigt gott och ta ett glas vin eller två.

    kramar Sabi

    SvaraRadera
  3. Täällä kohtalotoveri! Kynttilät palamassa ja jalkakylpy kohta edessä. Nautitaan ♥

    SvaraRadera
  4. Arjen luksusta, kunhan malttaa oikeasti olla tekemättä mitään kotihommia!

    SvaraRadera
  5. Njut!
    Jag var i början av veckan ensam,
    bestämde över fjärrkontrollen...
    men vet du jag titta just inte alls på tv :)

    Ha en bra lördag
    Monica

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!