9 september 2011

Award

Har blivit tilldelad en award av Tini med bloggen Tinis vita hem. Tusen tack för den. Tini har kommenterat min blogg på följande sätt:

"Fina loppisfynd och DIY-projekt"

Jovisst , jag lever ju av att rota på containers och på loppisar efter de mest konstiga grejjerna. Och det bästa är i mitt tycke, att förvandla dem (kanske tom till något helt annat) . När man tagit emot awarden skall man länka till den man fått den av, svara på 5 frågor och ge den vidare
till 5 bloggar med mindre än 100 följare.


1. Varför började du blogga?
Jag har en väninna som skriver en blogg och efter att hon visade mej hur det hela fungerade, blev jag superintresserad. Hon skriver om nåt helt annat än inredning, men jag visste ju direkt vad min blogg skulle handla om. Ni som sysslar med inredning vet ju hur tassig och fåfäng man kan bli ibland och det har kännats underbart att märka att man verkligen inte är den enda och att det finns mänskor som förstår denna "sjukdom". Bloggandet har givit mej mängder med inspiration, jag har lärt känna många fina och intressanta personer och genom bloggandet har delar jag nu fotograferingsintresset med min dotter, eftersom mycket blir fotat här hemma och sedan dokumenterat här på bloggen.

2. Vilka bloggar följer du?
Jag har på högersidan en blogglista och alla dessa bloggar läser jag så fort det dimpar in ett nytt inlägg. Hinner tyvärr inte alltid kommentera men läser det gör jag! Ibland tar jag bort bloggar från listan som för tillfället inte intressserar och plockar in nya, men oftast kommer de samma tillbaka efter en tid igen, eftersom man saknar de gamla goda... Läser även två kändisbloggar som ni hittar där till höger oxå...

3. Favoritfärg(er)?
Vitt, beige, ljusblå, brunt och lite svart.

4. Favoritfilm?
Är fullkomligt Beck-galen (liksom dottern- vår idol är Mikael Persbrandt...). Vi frossar allt som oftast i Beck filmer ( dock går även Wallander-filmer i brist på Beck) då hon är hemma på helgerna.

5. Vilket land/länder drömmer du om att besöka och varför?
Vi har inte rest utomlands på flere år (förutom Sverige) och det skulle kännas ganska skönt att åka på solsemester till Grekland eller nåt annat varmt land.

Jag will ge awarden vidare till de här 5 fina bloggarna:

1. Kickan Style -En bloggare som hela tiden har en massa nya projekt på gång
2. Livet på Sjögård -På Sjögård pågår det en stor remont och jag väntar ivrigt på att få se hur det framskrider.
3. Lilla trollgummans vardagsliv -Bloggaren håller på och inreder sitt nya mysiga hem och är en trevlig ny bekantskap
4. Emmas vita drömmar -Bloggaren som har tusen järn i elden. En fin och inspirerande blogg
5. Hemma hos Louise- En inspirerande blogg med exakt 100 följare...grattis till dej!

* * * * * * * * *
Idag är det fredagsledigt och nu skall jag börja städa inför helgen.

Kramar till er alla.



PS! Ni som finns på FACEBOOK kan delta i min utlottning även där. Sök upp Hemma hos Ingeborg och skriv i kommentarsfältet att du deltar så får du ännu en lott.

5 kommentarer:

  1. Gratulerar till Awarden och så var det kul att få läsa lite mer om dig!
    Trevlig helg!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Hej vännen och stort grattis till din award, den är du väl värd med din fina blogg!
    Tusen, tusen tack för att du tänkte på mig men tyvärr får jag inte ta emot den... har (otroligt nog!) mer än 100 följare. Det finns säkert någon annan bloggis där ute som skulle uppskatta den! =) Tusen tack än en gång för att du tänkte på mig, vännen, blir så glad! Du värmer mitt hjärta. <3
    Önskar dig en trevlig helg!

    kram kram

    SvaraRadera
  3. grattis till awarden, lotta, och ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Grattis till awarden och tack för att du delat med dig av den ;) Skall ta tag i utmaningen nån dag! ha en skön helg!

    SvaraRadera
  5. Oj, jag visste inte att det var så spännande projekt :)
    Tackar för att du tänker på mej! Och för awarden förståss :)

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!