19 september 2011

Min sänggavel och upplevelser på stallet

På lördagsmorgonen rider Jenny och eftersom hon inte ännu fått sitt körkort, är det jag som kör henne dit. Brukar gå och titta på en del av lektionen och naturligvis med kameran i högsta hugg. Så även denna lördag. Nu hade Jenny en häst som inte var så sammarbetsvillig . Den höll på att slänga av henne och sparkade bakut ett par gånger så mamma fick hjärtat i halsgropen.


Har visserligen en dotter som kan hantera hästar eftersom det snart är hennes yrke, men lite rädd blev jag faktiskt...


På fredagen fick jag min sänggavel sydd. Den är inte så bra gjord men den duger tills jag hittar ett tyg som jag vill sy av. Kan inte bestämma ifall den skall få vara högre upp på ben....



....eller lägre ner, direkt på golvet. Vad tycker ni? Sydde i knappar som jag klädde med ett likadant blått tyg som sängöverkastet har. Felet med gaveln är nu att den inte är tillräckligt "shabbig" i min smak.

Jenny ratsataa lauantai-aamuisin ja koska hänellä ei vielä ole ajokortti kädessä, minä ajan. Jään sinne katsomaan tuntia ja tietysti kamera om aina mukana. Tällä kertaa sattui hevonen joka ei ollut aamulla ihan yhteistyöhaluinen ja haluaisi ravata ilman ratsastajaa... Onneksi tyttäreni osaa käsitellä hevosia koska sehän on kohta hänen ammatinsa, mutta kyllä täytyy myöntää että äidillä oli sydän lähellä pysähtyä pari kertaa... huh huh.
Sain sängynpäätyni ommeltua, kangas ei ole "se oikea" mutta saa luvan kelvat kunnes oikea löytyy. Nyt ei osaa päätellä haluanko että se on jaloilla korkeammalla vai suoraan lattialla...(matalamoana). Mitä mieltä olette? Miinus on nyt se , että pääty ei oe tarpeeksi "shabby" mun makuuni....

Ha en fin måndag!

5 kommentarer:

  1. TACK för dom vacka bilderna du satt på mig -.-

    SvaraRadera
  2. Fiffigt med knappar :)

    Sydde du en huva av "vanu" också, eller har du tyget direkt på gaveln.

    Jag hade en gavel som var av "tikkityg" så där använde jag inte "vanuhuppun" men till de andra tillägger jag den underst.

    Kiva att vara finlandsvensk och använda varannat ord på finska :(

    Ha en bra måndag
    Monica

    SvaraRadera
  3. De e en hel del skoj med hästar.. på gott och ont ;)

    Fint med egen sänggavel och jag tycker det ser "bekvämare" ut när den var högre upp.

    Ha en bra måndag!

    SvaraRadera
  4. Jättefin gavel,högre upp tycker jag är finast
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  5. Korkeampi versio on minusta parempi vaihtoehto.
    Eya

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!