5 september 2011

Lite smått och gott

God morgon mina vänner! Måndag igen. Vi har haft ett häktigt veckoslut innehållande bl a ett besök i svampskogen med goda vänner, besaök i stallet och besök hos farmor!
Men visst har vi huunit ta igen oss. På lördagen tände vi massor med ljus på kvällen och satt och myste med lördagsgodis och en bra film .


Denhär ljusstaken hittade jag på ett loppis, målade den och tyvärr hade jag inget blockljus hemma så det fick bli en glaskopp med teljus. Sen när trappan blir vi kommer denna att passa fint där i hörnet! På fredagen åkte jag på loppisrunda och hittade denna. Visste inte vad det var- men visste att jag ville ha den. Tanten som sålde den trodde att det var en tidningsställning!

Vad tror du att det är ?

Tallriksställning, ställning för plåtar eller skall jag hänga den på väggen och hänga vackra kökshandukar och annat kökstillbehör där? Vit blev den naturligtvis genast då den flyttade till oss..

Och så skedde det ju på fredagen en förändring i hallen , där sekretären som var brun fick sitt första(och kanske ända) lager vitt på sej. Gillar den ganska bra som den är, lite shabby, lite rusik. Så den kanske skall få förbli sådan. Första steget mot en snyggare hall.... ;)


Viikonloppu tuli ja meni ja paljon ollan keritty tekemään. Olemme olleet mm sienimetsässä, talleilla sekä eilen kävimme syömässä anopin luona. Mutta tietysti ehdimme nauttia viikonlopusta. Perjantaina kävin kirppiksessä ja löysin ton kummallisen telineen. Myyjä sanoi sen olevan lehtitelineen mutta en oikein usko. Lautasteline, peltiteline tai laitanko seinälle ja siihen kauniita keittiönpyyhkeitä ym keittiökamaa roikkumaan? Lauantaina sytytimme paljon kynttilöitä ja nautimme lauantainameista ja hyvästa leffasta. Eteisen tumma ilme sai pienen muutoksen ja olemmeottaneet ensimmäisen askeleen kohti valkoisempaa eteistä. Kirjoituslipasto tuli valkoiseksi (yksi kerros, mutta tykkään siitä aikalailla nän shabbyna, joten saapi ehkä jäädä näin)

Glöm inte att vara med i utlottningen som håller på till den 18/9. Här kommer du direkt dit!
Muistathan osallistua arvontaan joka kestää 18/9 asti. Tästä pääset suoraan sinne!


6 kommentarer:

  1. Fina fynd du gjort och vackert med många ljus samlade på ett ställe :)
    Jag tror också att ställningen är en tidningsställning :))
    Ha en fin ny vecka!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag tycker det ser ut som ett plåtställ som liknar det min mormor hade engång i tiden.
    Men du skulle kunna göra en variant som rnst gjorde i sommras, häng upp den på väggen och ha tallrikar iden.
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Ljusstaken i trappan är superfin! Vilket fynd!:)

    SvaraRadera
  4. Lite målfärg här och lite målfärg där...Det piggar upp och kostar int just nåt.Fint har du det :)

    SvaraRadera
  5. Hej, snygg ljusstake och vad ställningen är vet jag ej, tyvärr..
    kanske till tallrikar?
    Kram Annica.

    SvaraRadera
  6. Oj vad du har fixat och fyndat Lotta!!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!