18 september 2011

Torkade örter

Nati natt. Skall just gå och lägga mej . Dottern har åkt till skolan igen idag och i morgon börjar en ny vecka . Tänkte bara sticka in och visa er mina torkade örter som jag fick av en snäll och gammal vän.


De hänger i köket och torkar och jag tar alla dagar lite och blandar ner i maten. Nästa sommar tror jag vi skall satsa på ett ordentligt örtland , vi med. Smakar gudomligt med lite örter i maten och desutom är de ju mycket dekorativa i köket... ;)


Vill även påminna er om att utlottningen här på bloggen börjar lida mot sitt slut. Förlänger tiden till i morgon eftersom jag kommer att dra vinnarna först på tisdagen. Så ni som inte deltagit, har ännu tid på er.


Olen juuri menossa nukkumaan mutta teen pikapostituksen kertoakseni että sain ihania kuivattuja yrttejä hyvältä ystävältäni. Ruuanlaitto on niin paljon mukavampi kun saa sirotella yrtteja vähä jokaiseen ruokalajiin ;). Sitäpaitsi- ovathan ne hyvin koristeellisia siinä keittiössäkin, nämä yrtit. Luulen että ensi kesänä panostetaan kunnon yrttitarhaan mekin...
Arvontaan voi vielä huomennakin osallistua, sillä voittajta arvotaan vasta tiistaina.

Här kommer du direkt till utlottningen/ Tästä pääset suoraan arvontaan


God natt ja hyvää yötä!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!