24 september 2011

Ljuvligt av ljung

Har njutit och haft det riktigt mysigt. Men kan nog konstatera att det är konstigt då det inte är liv och rörelse i huset, när man är så van med det! Men skönt var det att bara få rå om sej själv. Här började det just regna igen så jag tänkte att det passar med lite höstbilder. När jag plockade ris till mina kransar, kunde jag inte låta bli att plocka lite av den spröda ljungen.




Band dem ihop till en lång girlang som till jul skulle få hänga uppe på vitrinkanten, men det liksom inte passade in där nu när mannens videoprojektor står där ,...inget kul alls! Men den hittade sin plats på fönstret och gillar massor. En finare variant av granrisband.....



Taas alkoi vettä sataamaan. Odotan lapset kotiin ihanan rauhallisen yön jälkeen. On se vaan niin kummaa että tuntuu oikein oudolta kun ei ole ääntä talossa, kun siihen on niin tottunut! Nautin kyllä suuresti yksinolosta. Päätin näyttää teille tänään yhden jutun minkä tein silloin kun väsäsin kransseja. Löysin sitä hienompaa sorttista kanervaa ja oli pakko poimia. Sidoin ohuen "nauhan" niistä ja ajatus oli että olisin laittanut jouluna se vitriininreunalle roikkumaan. Mutta kas kun miehen videotykki on siellä niin ei oikein natsannut... Nyt kuitenkin laitoin sen ikkunaan joka roikkuu sohvan yläpuolella. Tykkään.

3 kommentarer:

  1. Så vackert du fixat till.. Ute i vår vackra natur finns så mycket man kan använda!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Så vackert!
    Jag har faktiskt börjat kika lite på jul nu redan... Ska ta och se på din julblogg nu på samma gång.

    Typsnittet har jag laddat ner från dafont.com

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. det blev ju jättefint :)
    jag gillar oxå shabby chic...

    ha en fortsatt go helg !
    kram

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!