14 september 2011

Sovrum

En av våra gamla gustavianska stolar.En av syprojekten som väntar, är att sy sittdynor med bred frilla åt dessa skönheter.

Visar idag några bilder från vårt sovrum. Hämtade sänggaveln som jag ropade för en futtig slant. Den har jag bara ställt bakom sängen nu men den skall få ben så den kommer högre upp. Tänkte måla den vit men eftersom jag vet att jag en vacker dag kanske vill ha den träfärgad, tänkte jag bara sy en vit huva till den. Hur tror ni det skulle se ut?

Vem har skruttat mitt sängöverkast???


Idag är det ruskigt väder här hos oss. Cyklarna faller omkull på gården och fönstren smäller fast när man vädrar.. Inget kul. Till kvällen lär det blåsa ännu hårdare. Tur att man bara får mysa inne i värmen. I natt trodde jag att parasollet och trädgårdsgungan skulle flyga iväg men där stod de till all lycka kvar i morse. Nu tycks det ösa ner igen...hösten är här!


Kuvassa näkyy sängynpäätyni jonka huusin itselleni huikeaan summaan 2,50e. Ajattelin maalata se valkoiseksi mutta muutin mieltäni. Ehkä ompelen sen päälle "hupun". Tällä hetkellä se seisoo suoraan lattialla mutta laitamme siihen jalat alle että nousee pikkasen.
Tänään ollaan saatu tuntea kovia tuulenpuuskia. Pyörät ovat kaatuneet ja ikkunat lyö kiinni heti kun niitä avaa. Heräsin yöllä kauheaan myrskyn ääniin ja luulin että aurinkovarjo ja puutarhakeinu olivat lentäneet metsään, mutta onneksi seisoi terassilla aamulla.
Ja nyt sataa.... nyt on kyllä syksy!

Till utlottningen / Arvontaan
Ännu hinner du delta - vielä ehdit osallistua

3 kommentarer:

  1. Det kommer att bli snyggt,
    jag är sååå nöjd med med mina gavelhuppur. Vid det här laget har jag 3 olika som jag byter efter...
    humör!!

    Roligt att du vill vara med i mitt lotteri :)

    HA DET BRA
    Monica

    SvaraRadera
  2. Det är en fiffig idè att sy en huppu ... Då kan man byta efter humör som Monica säger...
    Ha det bra i stormen !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  3. Jag fick själv söka en god stund..
    om du tar i bloggarkivet i höger sida
    januari 2011 så finns där
    "roligt med något nytt i sängen"
    och
    mars 2011 finns "sluta snarka"

    Alltså vem i helgoland är det som skriver mina rubriker ;)
    ...roligt med nytt i sängen, sööötaööde !!
    tur att mamma inte läser bloggen :)))

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!