16 juni 2009

Födelsedag

Hej!
Idag vaknade jag av ett gratulationståg - bestående av man och 3 sömniga ungar!
Fick kaffe på sängen, chokladkex och godis. Också fina kort hade barnen lagat.
Korten är ju inte precis de samma som då när de var små. Pojkarna hade gjort ett gemensamt kort; ett vitt kopieringspapper där de skrivit med kulspetspenna (ingen färgläggning här inte ! ).
Där stod Grattis mamma. Mamma hade de först skrivit så att de inte var nöjda med det, o vad gör man när man skrivit med kulspets? Jo -kluddar över det och skriver "damn" brevid !!!
Sedan hade de gjort två luckor som jag skulle öppna. Luckorna hade lås (ritat) och när jag öppnade dem fanns det i den ena luckan en liten bild av Emil (med snopp! ;)) och ena handens fingar som gör "Yo"-tecknet och andra handen med mittfingret uppe !!!!! (Oj, vad mamma blev glad ). I den andra luckan fanns förstås Max med fingarna i samma positioner...
Jenny hade gjort ett traditionellt kort, ljusrött. Tacka vet jag flickor....

Idag skall jag få mina närmaste vänner på bjudning. Bakade hela kvällen igår för att inte idag efter jobbet måsta stresssa med bakning och dyl. Skall bara städa lite efter sommarlovsfirarna som slöar hemma och sedan laga sallad, duka och blanda till drickan som skall bjudas !
Mannen har lovat att åka bort med barnen under kvällen , så vi får riktigt vara för oss själva.
Tills i morgon,

1 kommentar:

  1. Yhtä paljon kuin tähtiä
    taivaalla tuikkii,
    yhtä paljon kuin kukkia
    niityllä kukkii,
    yhtä paljon me onnea toivotamme
    sinulle Lotta!

    Hyvää syntymäpäivää. Vietä muistorikas ilta.
    toivottaa
    Eya & Co

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!