13 juni 2009

Mulen och tråkig lördag



God morgon.
Vaknade just och tog mej en stor kopp kaffe och två skivor av gårdagens nybakade morotsbröd. Gott. Sitter på soffan och bloggar - ännu har vi ingen kamera så inga egna bilder. Kameran är fixad och kan berätta att det inte är vilken kamera som helst utan en Nikon D60. Jenny , som är familjens storas fotograf har i flera års tid önskat en ordeltlig systemkamera med objektiv och allt. Hon fotograferar mycket hästar och åker på utställningar och fotograferar åt andra. Kanske det blir hennes kommande yrke, vem vet. Hon vet inte ännu o0m att hon skall få en , den skall vi överraska henne med så fort vi har den. Problemet är ju att den inte är så billig .700 e pungar vi ut för den. Men för det priser får man med massor med tilläggsgrejjer. Så snart skall mina foton på bloggen bli fina och snygga. Inga suddiga grejjer mera. Jag har ju läst när ni andra skaffat er nya , hur svårt det är att lära sig använda den, men jag litar på att Jenny kommer att lära sig snabbt. Hon har dessutom lånat systemkameror tidigare och jag tror att hon nu ren kan. Så då får hon skola in sin mamma ;)
Idag skall Jenny till stallet ooch sköta Bruno och vi andra är bjuna till momi på kaffe och nybakade bullar. Mina föräldrar är sedan länge skilda och idag skall min pappa åka till Schweitz och hälsa på min lillasyster som bor där med sin familj. De har en liten gullig pojke som nu är 1½ år. Han är såå god. Hoppas att du pappa har en trevlig resa ( har berättat åt honom att jag bloggar men vet inte om han regelbundet läser bloggen ).
Här är helt mulet men det är vindstilla och det ser ut att vara ett skönt väder. Tror att jag idag skall fixa lite i trädgården. I grönsakslandet har morötterna kommit lite upp. Roligt. Det känns kul när man planterat och äntligen ser att det händer något. Barnen hoppar på trampolinen alla dagar och det är verkligen avstressande. Ibland när de suttit länge inne och ser uttråkade ut, brukar jag schasa ut dem och hoppa, in kommer de som nya människor.
Har så många nya projekt/ fynd som jag skulle vilja visa er ( bl a gammal vit spegel, fönsterbräda som ännu är under penseln, en knoppbräda mm.) Men det får bli till en annan gång.
Jag hoppas att ni som finns på min blogglista, vet att jag verkligen läser alla era inlägg. Hinner inte alltid kommentera men hänger med i era liv... är oxå super glad när ni orkar kommentera min inlägg. Det betyder mycket. För ni vilt främmande människor har ju blivit såå viktiga för mej. Mitt nästa inlägg skall jag berätta vad ni betyder för mej.
Ha det så bra och njut av denna lördag


1 kommentar:

  1. Hej
    Åh så härligt det låter det du skrivit.
    Jag håller med om att alla bloggvänner betyder så oerhört mycket fast vi aldrig setts.
    Ska bli kul att läsa vad du skriver.
    Själva har vi haft en tråkig studenthelg, läs om du vill på minblogg.
    Stoor Kram sari

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!