8 juni 2009

Syrénbuskar i all prakt

God morgon !



Veckoslutet gick alldeles för fort. På lördagen möblerade vi om hemma. Dvs. Kaninerna som en tid bott uppe i Jennys rum, fick igen flytta ner under trappan. Jennys rum fick sej en städomgång samtidigt som min datorn fick flytta upp ..igen...! Maken var så lagom glad men morrade inte så värst. Han börjar bli galen på flyttande upp och ner, fram och tillbaka...Och visst förstår jag honom - men när det är så roligt (och jobbigt. Tänk att man kan få sån tillfredställelse av sånt! ) .


Sen på söndagen åkte jag med min mamma för att sälja på loppis. Sålde mycket och fyndade själv några fina saker. Dem får ni se senare ( bland annart en knoppbräda , 1 euro, som naturligtvis skall målas vit, och fyra stycken små ljusknipsor i fattigmanssilver, 10 cent/styck... jo du - A (maken min) tyckte att det var ett fint fynd nu när julen står vid dörren ;) ) Usch , vad han kan var gemen.. ).
Älskar syrénbuskar! Jag vet inte om jag har klippt en av buskarna fel, för den blommar bara uppe i toppen ! Är det nån som har någon annan bra förklaring? Har alltså klippt den längs sidorna för den spretade så fult att man inte slapp förbi den på trädgårdsgången. Så kan tänka mej att felet ligger i min brutala klippning ;(

Har inte hunnit kommentera inne hos er men skall göra det så fort jag får lite tid, men läser alla inlägg. Det är så fint att se hur alla förbereder den kommande sommaren. Man blir (trots det eländiga vädret) inspirerad av er och jag har oxå fått många fina ideér till min egen trädgård och somra till mitt mysiga hem..
Det var några som kommenterade mitt senaste inlägg då jag suttit på jobbet och inte haft nåt att göra. Ni undrade vad det är jag jobbar med och det skall jag berätta för er. Jag jobbar alltså som sekreterare på en trafikskola. Både på torsdag och fredag var lärarna ute på halkbanan med eleverna hela dagen. Eftersom det är sommarlov för största delen av eleverna, kommer de inte lika mycket till kansliet (alltså till mej) nu ,som under resten av året. Hade jättelitet att göra och fördrev då tiden med att utforska era bloggar och nätauktioner.
Har i 20 års tid jobbat som barnskötare på dagis. Har bytt om nu på "äldre" dar och njuter som bara den ,när vädret är som våtast och jag får sitta inne .. istället för , som alla som jobbar med barn, måste stå ute i regn och rusk. Nej tack. Det är slut för min del...

Åh vad jag njuter av försommaren! Skulle gärna själv ha sommarlov nu. Men får vänta ännu till slutet av juni när jag har första delen...

Kram,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!