23 juni 2009

Lottas lilla klagovisa

Oj fy elände...
.....vad jag är utled på allt. Jag längtar så efter semestern som börjar på fredagen. Eller rättare sagt första delen av den. Vi åker på bad/konditionssemester på måndagen och det skall bli underbart.

Morgonen började med att Jenny åkte på hästskötarkurs. Pojkarna skulle bli ensamma hemma och senare åka till stranden med mormor. Just när jag skulle åka på jobb meddelade Max att han inte hittar sin telefon. Batteriet var såklart tomt så vi kunde inte ringa till den för att kolla var den låg nånstans. Sökte som en galning hela huset -utan resultat. Sade att jag kunde låna min telefon eftersom jag har telefoner till förfogande på jobbet. Jag bara måste få tag på pojkarna under dagen, eftersom de ju var senare ensamma. Nå, jag for iväg och efter en stund när jag ringde hem (till min telefon) hörde jag svararen som sade att man inte kan få kontakt med telefonen just nu. Jeee - batteriet hade förstås tagit slut i min telefon likaså.
Visste att grannen var hemma, men hennes nummer fanns på min mobil så jag fick ringa till en kompis för att fråga om grannens nummer. Grannen svarade och var lyckligtvis hemma och hon gick och ringde på hos oss. Jodå! Batteriet var tomt och Max hade satt den på laddning men den gick av någon konstig anledning inte att sätta på. Efter en stunds instruktioner gick det och grannen kunde gå hem igen.

När jag kom till jobbet ringde det en JOBBIG mamma som hade massor att klaga på. Hon har de närmaste veckorna terroriserat mej med jämna mellanrum. Hon är JURIST har hon berättat och kan ALLT om avtal bla bla bla. Jävla kärring!
Jag kan inte förstå mammor som inte har annat att göra än att vara besväriga!!! (Jag är ju aldrig det ;).

Mannen är på dåligt humör. Han får ibland såna "anfall"när allt är tråkigt och under den tiden pratas det inte mycket( oftast är det just innan lönen kommer och vi måste leva lite sparsammare). Det gör ju inte att jag är på bättre humör, verkligen inte! Tvärtom !

Sen är jag arg på barnen som nu då varit några veckor ensamma hemma om dagarna , inte gör annat än sitter framför datorn. Har försökt hitta på saker för dem att göra så att de inte skulle göra det, men oftast har de inte gjort något. Stackars Emil som haft program på dagis under början av juni, är alldeles uttråkad eftersom de större inte aktiverar honom.

Vad annat! Jo är ju tvungen att sitta på jobbet trots att solen strålar och det känns öööödigt att sitta ensam och tråkas.
Vill ju bara ut på terrassen eller till stranden och få njuta av solen.

Aj jo! en sak till. Ingen kamera som fungerar. Nej. Inte alls lika roligt som att ha en kamera som fungerar. Kameran som vi skulle köpa har inte ännu kommit till affären så vi bara väntar. Men visst skulle det ju vara kul om den hann med på var semesterresa om en vecka?
Under den tiden kunde man sälkert fundera ut hur den fungerar.

Nu skall jag sluta gnälla och försöka jobba lite , jag med. Köpte just en chokladplatta som jag genast åt. Gott var det men nu mår jag lite illa.

Njut av solen och bli riktigt bruna,


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!