26 juni 2009

Oh my God - Leila Country Living

Det kan inte vara sant!
Efter att några bloggvänner berättat att de sett Leilas tidning i affären, gick jag oxå raskt och kollade ifall det fanns i vår butik.
Och hör och häpna! Vår lilla S-market hade Leilas Coutry Living på sin tidningshylla. Kan inte fatta det. Sällan kommer dessa fina inredningstidningar till de små affärerna. Blev verkligen överraskad och glad och köpte den på direkten.

Och vilken tidning ;;))))
En verkligt pärla. Underbara bilder, recept i massor, gamla saker - ja - precis i min smak.
Den är olik alla andra jag läst. Materialet är underbart. Omslaget är som sammet och sidorna är fyllda med ögongodis. Rubrikerna är vackra med snirklig font och det är en verklig njutning att bläddra i den.

Är sista dagen på jobb innan jag får 2 veckors efterlängtad semester. På måndag åker vi till östra Finland på bad/konditionssemester. Det är via mannens jobb som vi fick möjlighet att åka. En vecka med helpension . Program för hela familjen, både gemensamt och skilt för barn och vuxna. På programmet finns konditionstest, paddling, vattenjumppa, stavgång, Paintball och massor med annat skoj. Vi har dessutom under hela veckan fritt tillträde till hotellets konditionssal och till badinrättningen dvs. simhall med lång rutchbana för barnen. Det skall bli sååå kul. Hoppas att vi får en verkligt fin vecka. Vädret borde i alla fall vara super.



Igår fick vi äntligen vår nya kamera. Nikon D60-blev det. Precis som vi tänkt. Hela kvällen gick åt till testandet och visst blir det fina bilder. Jenny skall ännu få ett bättre och större zoom så hon kan fotografera på ännu längre håll. Glädjen var stor, kan jag berätta, när hon kom hem från sin hästskötarkurs, och vi överraskade henne med denna. Idag har hon testat den hela dagen. Bra det - då kan hon lära mej sen. I morgon skall ni få se på allt som hänt i vårt hus sedan jag sist visat hemma-hos-bilder.

Ha det så bra. Ikväll blir det nog nån som tänker njuta av en cider eller två, äta gott och mumsigt framför soffan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!