11 juni 2009

Kodikas Arki & Vitikkalan Kartano

Hejsan!
Har hittat några guldgruvor på nätet. De säljer underbara saker. De första 4 bilderna kommer från en affär som heter Vitikkalan Kartano och är ett perfekt utfärdsmål . På stället finns även café och annat trevligt . Gården finns i Jämsä.
De säljer Comptoir de Famille -produkter
...Riviera Maison....

...... underbara Lene Bjerre kärl ....


och naturligvis Jeanne d´Arc Living...
Tänk er, allt detta på samma ställe. Bra va! Kanske man borde åka på en utfärd hit under sommaren?


Sen råkade jag stöta på en annan fin nätaffär, som tråkigt nog tycks sluta sin webb-verksamhet i sommar ; Kodikas Arki ( hemtrvlig vardag ). Där hade jag lust att på direktien klicka hem följande godbitar ( men måste vänta på löedagen först , usch vad tråkigt ):

Denna zinklåda skulle passa precis under den lilla postlådan i vår dörr. Posten kommer inte dit, utan sätts i en annan låda vid vägen. Men ibland droppar det inbjudningskort till diverse kalas in genon ytterdörren Dessutom kunde dagens post förvaras där , snygg är den oxå !
Trådkorgar som förmodligen skulle få bo i badrummet
Ha en bra dag, ni alla. Hoppas att det är uppehåll hela dagen. Inga regn vill vi ha. Emil skall på kalas i kväll och det är ju alltid kul om man kan vara ute lite oxå.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!