15 juni 2009

Häst för hela slanten

Hej!
Ville bara kika in och berätta att Jenny har blivit antagen till hästskötarlinjen vid Axxell i Brusaby. I morse var hon på intervju till 10-klassen. De hade för första gången fått så mycket ansökningar att de inte kan ta in alla. Förtur har de som bor i staden där skolan finns. Eftersom vi bor i grannstaden kan det alltså hända att Jenny inte kommer in där.

(bilden från Axxells hemsida)


När jag kom hem från jobbet hade det kommit ett brev till Jenny från Axxell, där de meddelade att de antagit henne till den treåriga hästskötarlinjen ! Skolan ligger i Kimito och det betyder ju att hon , ifall att hon tar emot platsen, bor där under veckan. En av hennes skolkompisar har även sökt dit men vi vet inte ännu om hon sluppit in. Det påverkar säkerligen Jennys eget beslut. Visst är det skojigt ifall man vore två. Jenny är lite blyg och tystlåten så det skulle säkert vara lättare i en ny skola ifall man hade en kompis som man kunde bo med-
(bilden från Axxells hemsida )

- och som man kan prata bekanta saker med, eller hur. Men vi får se.
I morgon firas det i familjen - hela 42-år... usch då!
Mina närmaste vänner kommer på "kalas", Har bakat hela kvällen och i morgon efter jobbet blir det ännu till att fixa innan gästerna kommer klockan 18.

Ha det så bra tills nästa gång,


er ännu några timmar 41- åriga


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!