16 november 2011

Provdockan som blev min


På mässan jag var på förra fredagen släpade jag med mej hem denna vita provdocka i metall. Den är just passlig storlek att ha och stå på bordet. Tror jag till julen skall laga ett par vingar åt den och kanske sätta en vit ljusslinga där...

I morgon kommer dottern hem igen, efter att hon spenderat TRE hela veckor i skolan. Skall bli så roligt att ses igen. Märker att hon själv är ganska trött på att vara där. Tänk er själv! Vara tre veckor i streck på jobbet - dag och natt!!! Dessutom är det verkligen som jobb för henne , eftersom hon är i skolan på dagen och ändå skall hon hinna med tre stalldejoureringar per dag. Första passet 6.30 på morgonen...zzzz..

Men i morgon får hon njuta av en helg med oss (njuta och njuta....), sova länge och bli lite upppassad. Nästa dejour är redan nästa vecka , så efter denna helg stannar hon två veckor i skolan.. Får väl försöka uppmuntra henne lite med att det snart är dags för ett långt jullov ..

I morgon skall jag njuta av ledig dag. Skall städa lite eftersom jag inte hunnit med varken städning eller byke denna vecka. Skall även förbereda nästa veckas två inredningspartyn... mycket juligt på kommande.


1 kommentar:

  1. Tosi hyvältä näyttää sunkin torso.. itseasiassa paremmalta kun mun :P :))

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!