25 november 2011

Rött till jul

Idag återfann sej julinspirationen. Ledig dag och julmusik hela förmiddagen. Städningen gick som en dans och jag både bytte soffdynorna och köksgardinerna till lite juligare. Har sen en tid tillbaka plockat (menar rivit upp;) två dikesgranar som nu blev flyttade fram och tillbaka till de hittade sina perfekta platser.


Ena hamnade på matbordet i den stora glasburken och den andra i trappan. Åkte till butiken och köpte hem glögg och pepparkakor, för i helgen skall det lillajul-mysas och bara njutas. Virkade små söta servettringar som skall få pryda middagarna under julen. Jättelätt att virka och är faktiskt en fin julklapp.. Dekorerade med juligt rutigt band. Filthjärtanen är Pentiks glasunderlag som jag fick av mannen förra julen. Tänkte just att man kunde hänga dem lite här och var i jul..


Hoppas ni alla har en fin helg och en mysig
lilla jul
och
första advent.
För mej blir det inredningsparty i kväll och sonen skall ha en kompis över natten.

Ännu hinner du delta i utlottningen av en Ramsign-skylt. Klicka på länken uppe i högra hörnet så kommer du direkt till utlottningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!