18 januari 2012

Amaryllis och Dropbox

Då jag förra veckan allt som hastigast kikade in på Ikea, gick jag givetvis igenom den "allsmäktige" fyndhörnan..

Under glaskupan ser ni min paprika odling  ;)

Där råkade det stå ett lass med amaryllisar. Hade för första gången på många år , inte en endaste en amaryllis till jul. Så jag bestämde mej för att "satsa" på en såhär efter jul... För er som inte köpt denna blomma tidigare på Ikea, kan jag berätta att de brukar ha fantastiska amaryllisar... Håller fint och brukar ha blommor i mängder. Sagt och gjort... betalade hela 50 cent för detta exemplar, som nu lyser upp hela köket med sina underbara blommor. Fotot taget för några dagar sedan och nu finns det ännu mer (och större) blommor...


Har idag gjort bekantskap med Dropbox, som ju är sååå fiffigt när det gäller att dela fotofiler med andra. Skriver regelbundet artiklar med fotografier och det brukar vara så jobbigt med ladda ner och skicka iväg många bilder (trots snabb dator...)... Ve och fasa vad jobbigt det var men efter att ha fått lite assistans av en fiffigare (?) kanske jag kan använda den. Är det någon som har erfarenhet av Dropbox? 


I morgon kommer dottern hem från sin IA (=inlärning i arbetet) och stannar hemma ända till lördag . Längtar dock till fredagen (min lediga dag,).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!