31 januari 2012

Cappuccino for me

Älskar cappuccino ! 
Äger en underbar Dolce Gusto som tyvärr är röd och får stå inne i skåpet eftersom jag är så fåfäng och tycker den är ful och inte passar att stå i köket! Men god cappiccino gör den. 
Kan väl tycka det är jobbigt att alltid se till att det finns kapslar eftersom de inte säljs i vår vanliga affär här i byn. Men visst är det en "treat" att ha en kaffe/espressomaskin.
Denna fina GG- mugg fyndade jag ju på loppis för hela 1 e... Mera sådana , tack!
Idag är jag hemma med min sjuka rygg. Har även sonen hemma med flunssa och hoppas att han kan gå till skolan i morgon. Hade igår turen att vinna en fin Ramsign skylt i utlottningen inne hos Gugis pärlor. Har alltid velt ha en sådan skylt. Nu skall jag fundera ifall jag vill beställa en med vårt husnummer eller en enbart till dekoration...
Skall även passa på att tacka Linda med bloggen Vitt, nött & Lantligt för min vinst i hennes utlottning innan jul. Hade turen att vinna ett fint rött blockljus, ett dekorationshjärta samt ett glasunderlag.

*

Nu skall jag försöka få några texter nedplitade till Kurirens påsknummer när jag nu en gång har tid. Kallt är det ute ( - 15 grader) så ut tänker jag inte gå idag...

3 kommentarer:

  1. GG-muggarna var ju ett riktigt kanonfynd!
    Hoppas ryggen blir bättre :)
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Vilket fynd du gjort på loppis.
    Hoppas verkligen din rygg blir bättre. Vet hur %¤##4&!?¤# det kan vara.
    Hälsningar en som lidit av konstant ryggont i 2år!!!
    Ha en skön sista januaridag även om det är kallt ute <3
    Kram Erica

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!