4 januari 2012

Planering

Har ett tag redan funderat på lite ommöblering i övre våningen. Det skulle gälla att flytta allt, dvs byta så att alla fick nya sovrum. Det vållar alltid stort problem och välgjord planering eftersom vi måste tömma alla tre sovrum på en och samma gång.


Av erfarenhet vet jag att det tar ca tre dagar att få allt på plats igen ( har som ni märker gjort detta ett antal gånger, så jag vet "tidtabellen") och det måste alltså ske på ett veckoslut eller en längre helg. Hade tänkt göra det på jullovet men blev ju flunssig. Nu är fredagen ledig så vi skulle ha dessa tre dagar på oss.

Det, att mannen inte är så entusiastisk i dessa om-möbleringsritualer, gör ju inte saken lättare. Men skall försöka få allting gjort . Ni får se bilder i helgen...
Idag är en son övernatten hos en kompis och det är inte klokt hur mycket lungnare det är här hemma.
Själv kom jag just hem från träff med mina barndomsvänner och nu skall det bli lite tevetittande innan sängen kallar.
Kram!

1 kommentar:

  1. Önskar dej en mysig trettondagsafton...♥

    Trettondagskramar
    Malin♥♥

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!