2 januari 2012

Körkort & de sista....

...juliga bilderna kommer här! Bara för att det ÄNTLIGEN kom mängder med snö här i södra finland! Annors bra, men det var just idag som dottern hade sitt körprov inbokat! Då hon for iväg på de sista lektionerna innan provet, satt jag hemma och såg de första enorma snöflingorna och snöyran sätta igång, mycket medveten om att det enda dottern önskat, var att det INTE skulle börja snöa (eftersom hon ju inte allas ännu kört i snöväder...)

Satt alldeles svettig hemma opch försökte hitta på allt tänkbart att göra så tankarna skulle vara annanstans än i bilskole-bilen... Fick faktiskt sommarens Ålands-resa bokad under tiden och det kändes underbart... längtar redan....

Hem kom dottern glad i hågen med sitt tillfälliga körkort i handen. Yes! Vilken lycka! Och ännu i snöväder.... Ni kan inte förstå hur glad jag var efter allt strul då dottern haft så många veckoslutsdejoureringar i skolan att körlektionerna blivit liggande sedan augusti... men nu då äntligen fick hon allt gjort..

Vi var ute och åkte i snöyran på kvällen och hon KUNDE ju verkligen köra...och det får jag tacka två av mina arbetskamrater..(jag jobbar ju på bilskolan)...
Vet ni, i mogon måste jag på jobb igen! Ååh, den som fick bli hemma... Det har varit ett skönt jullov, trots flunssan, med långa sovmorgnar, många filmkvällar och mycket choklad.
Kram!

3 kommentarer:

  1. Grattis till körkortet och god fortsättning på året!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Grattis,
    det är bara det att nu kommer du att få en mängd gråa hår...
    orolig så fort bilen backar ut från garaget tills den är tillbaka och den unga chauffören tryggt hemma...;)

    häls. av en gråhårig
    Monica

    SvaraRadera
  3. grattis till körkortet, fast jag håller med monica till punkt och pricka!
    kram

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!