20 januari 2012

Dagens projekt

Idag bara måste jag få flytta lite på möblerna ... 
Ja, ljusen satt jag på bordet på min loppisbricka i silver . Den är skapligt stor så det ryms ett helt fång med ljusstakar på den...
Men det som var mitt stora projekt var denna antika väggvitrin som tidigare, då den bodde hos mina morföräldrar , hade en skänk under sej, som passade! Den har dock försvunnit under alla dessa år och kvar är då denna vitrindel.
Fick för mej att testa hur den såg ut ifall den stod på mitt vita blombord. Satte en volang-gardin (som än så länge är för lång) runt bordet så det skulle se fylligare ut. Där vitrinen stod tidigare , ställde jag nu det runda bordet och den gustavianska stolen. Dessa två är alltså brevid vanandra, endast en öppning emellan...

Skulle gärna måla vitrinen vit, men fick ett nej av kompisen som tyckte att den passade fint med stolen på andra sidan öppningen. Jag tycker att själva vitrindelen verkar så stor och klumpig jämfört med nedredelen. Rakspegeln ovanför bordet skall flyttas.....
Vad tycker ni??
Hjälp mej, kan inte bestämma mej för hur jag skall göra.

1 kommentar:

  1. Jag tycker nog också att vitrinen ser lite för stor och tung ut på blombordet. Kunde man sätta upp den på väggen eller så skulle en mörk undre del passa bättre ..
    Ha en fin helg!
    kram Tini

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!