13 januari 2012

Dotterns nya tillhåll

Äntligen fick jag någonting gjort! 
Då dottern for tillbaka på praktikjobb idag, började det hända. Det är ju fredag så på ledig dag borde man väl få någonting gjort, eller...
Det var dottern rum som jag äntligen kunde fixa till lite. Ännu är det inte riktigt klart men alla möbler har hittat sina platser. Nu får ursäkta  mej ifall ni råkar se en strumpa eller en tidning ligga på golvet...

Tidigare var detta alltså pojkarnas rum och då såg det ut så här
(eller det gjorde det ju aldrig för det var så råddigt där)  ;)
Rummet som det såg ut tidigare då pojkarna sov där
Nu är det då omgjort till flickrum, eller till ett lite vuxnare flickrum ( ni ser väl den äkta mattan på golvet och den antika gustavianska stolen i vänstra hörnet)
Sängbottnet på loftsängen kunde kanske få bli vitt....då skulle det inte vara lika framträdande. Den broderade tavlan har min mamma gjort till Jenny då hon var liten.

Dessa söta trollsländor har lyst i Jennys rum säkert 6 år, dag och natt. Nu flyttade jag Ikeas risknippe dit in och hände dem på den.




Stolen som står framför risknippet är en köksstege som man alltså kan svänga på så att det blir trappsteg. Till den skall jag sy en fin volandsittdyna.
Pust! Lite jobb kvar. Men det får bli till en annan dag!
Nu lite kvällsmys med the family..
Puss&Kram

2 kommentarer:

  1. Roligt med omväxling! Jag har en likadan trappstegsstol i köket :)
    Ha en trevlig helg,
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Det blev ju verkligen en förvandling!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!