22 januari 2012

Söndagsmorgon

Idag är det dags för presidentval här i Finland.
Pappa och lillabror åkte iväg för att skrinna ett tag och efter det blir det dags för ett besök till valurnorna.Har haft en mysmorgon med både morgonkaffe på säng och lite säng tv. Råkade kika på ett program som handlade om unga kvinnor på 60-talet som blivit gravida och tvingats att adoptera bort sitt nyfödda barn. De berättade hur de hade behandlats illa, fått föda utan smärtlindring och blivit slagna i magen  av sköterskorna , för att de var "värda" denna smärta..Mycket traumatiska händelser. Det blev alltså lite morgonsnyftande också där under täcket...


På inredningsfronten funderar jag fortfarande fram och tillbaka med mitt vitrinskåp som jag skrev om tidigare.. Ändrar lite hit och dit och försöker se vad mitt öga gillar bäst.. På väggen vill jag helst inte ha det, eftersom det är så brett att det sticker ut lite för mycket..

Mina våriga pärlhyacinter gilla jag, de ser ganska äkta ut , eller vad? 
Måste påminna mannen  om att han inte skall vattna dem, som han en gång gjorde hos min mamma då hon var på resa och bad oss sköta blommorna. Då hade hon en blomma som hade d r u n k n a t och runt krukan f l ö d a d e  det. ;)

Nu måst det bli lite fjong i mej så att jag inte sitter här i nattlinne då mina hurtiga män kommer hem.
Njut av denna vita och fina söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!