15 februari 2012

Mums vad gott det var....

Igår var det dags för året första fastlagsbullar (som vi kallar dem här i Finland)

Med hallonsylt (vi är lite nötallergiska i familjen) och grädde. Gud vad goda de var. Ännu finns det kvar av dem så jag tror att vi måste äta idag en (eller några ;)) till...


Visst kunde man äta av dessa året om?
En vinter då jag satt på kaffe på ett café, bjöd de jultårtor (som var vikta som månar, med ihåligt i) som det vällde ut plommonsylt och  vispgrädde ur. Har aldrig ätit en så god jultårta. Det bevisar att ALLT med vispgrädde är sååå gott...


Hann även med lite inredningspyssel på kvällen.
Eller så mycket pyssel var det kanske int. Jag märkte att min murgröna höll på att torka ut, den mådde inte alls bra i övre våningen där den tidligen fick för lite ljus och hade för varmt.
Därför gjorde jag nåt jag normalt inte gör - dvs satt dit en fejkmurgröna.


Den här kommer definitivt att må bra hos oss.


Önskar er alla en fin onsdag!

1 kommentar:

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!