10 februari 2012

Grönt är skönt...

Lovade berätta er vad som odlas hos oss... 
Jo, påskgräs. Det var lite svårt att få tag på gräs men fick lyckligtvis av min väninna två påsar (som dock var nästan två år gamla). Hör och häpna...
Fröna var övertäckta med plast i två veckor - trodde ingentiong skulle hända, men vips fanns det grönt...
Det blev påskgräs... 
Gräset behövdes till en artikel som jag skrev till en tidning.
Visst är det svårt att få det påskigt utan påskgräs...? Idag har jag fotat hela morgonen påskblommor så det riktigt flimrade i mina ögon när jag skulle börja redigera dem... Längtar på riktigt efter våren och städade hela huset. Hängde nya fräscha handdukar i badrummen, torkade damm och dammsög. Nu njuter jag av en kopp kaffe och lite glass.

Funderar ännu vilka färger det skall bli hos oss i vår. Skulle gärna ha lite rosa, det samma sa jag visst förra våren också, men sen känns den färgen ändå inte riktigt som min... Normalt slutar det med att det blir ljusblått... igen....

Nu skall jag sätta på en tvättmaksinen och sedan skall jag på utvecklingssamtal till skolan med 10-åringen.


2 kommentarer:

  1. Ta rosa...om man tar rätt nyans av rosa blir allt superfint..lagom är bäst:)Love från Maria på inredningsvis

    SvaraRadera
  2. Låter intressant med fotografering och reportage till tidning! berätta mera! ;)

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!