5 februari 2012

Favorithörnan

 Så har vi då fått en ny president i vårt land. Om det var ett bra val, det återstår att se...
Idag var det - 25 grader då vi vaknade och har faktiskt bara stuckit ut mej så mycket att jag gick och röstade och senare körde jag sonen till skridskobanan...
Nu är det endast -9 grader och snö kommer det ner. Eftersom temperaturen ändrades så snabbt blev det ett väldigt halt före - kändes inte så kul att  att dottern skulle åka långvägabuss till skolan i kväll  ( talade just med henne och allt var ok och hon var nästan framme...)

*   *   *   *  *
Tänkte bjuda på bilder från min favorithörna i vardagsrummet. Min Jennylund-fotölj som jag älskar samt den sköna fotpallen med skinnet. Ända felet med hörnan är att den inte pekar mot teven så man kan inte sitta och njuta av ett längre teve program i den...



 Men allt som oftast sitter jag och läser eller bloggar i stolen medan de andra kikar på sådant som inte intresserar mej. Stegen ni ser där bakom jag snickaren i mej byggt av gamla plankor.. Inte svårt..


Även jag blev inspirerad av att vika pappersstjärnor innan jul. De har fått hänga där ännu eftersom de är så fina. Snart är det väl nog dags...(eller senast då påskhäxorna hängs upp där..)

 Ändrade igen lite på min problem-vitrin. 
Hittade en betsad hylla i förrådet som skåpet nu står på. Det har stört mej att bordet var mindre än skåpet så jag ville ha något större under. Och sen på med gardinen. Jag kommer nog e v e n t u e l l t  att ändå måla hela faderullan vitt ...

Måste ännu bara fort kommentera gårdagens Melodifestival. Herregud sånt skit! De ända jag gillade var Dead by April och som god tvåa Loreen. Vad i hela fridens namn såg det svenska folket i Thorsten Flick?? Var det ett skämt eller.... att han kom till andra chansen??



2 kommentarer:

  1. Vilken härlig hörna att blogga i
    Jättefin
    ha en bra dag

    SvaraRadera
  2. Vitrinen kommer säkert att bli lättare att placera som vit :)
    Ha en god kväll!
    kram Tini

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!