16 februari 2012

Högt till tak

Idag blir det inga stylade bilder här inte!
Tvärtom, ett av de mest ostylade utrymmena tänkte jag visa er idag. En riktig problemzon (förutom den fula vrån med kaninburarna...) är vår höga trappa. Trappan mellan nedre - och övre våningen är brant och hög och det vållar problem när det gäller att inreda den.

Att få något upphängt i trappan är extremt svårt pga att man inte får en stege ordentligt fastklykad på något sätt.
Skulle gärna se en vacker hylla under fönstret.
Typ min gamla, stora, fina knoppbräda som nu är undangömd så ingen får se den
Att få upp spjälgardinen av metall krävde riktiga akrobatkonster.
Därför har vi aldrig bytt den till nån vackrare, då ingen vill göra om det vi kämpade med i flera timmar. Där uppe behövs en gardin eftersom solen, vid soliga sommardagar, skiner in hela eftermiddagen ...
Uppe vid trappfönstret har jag mina pelargoner under vintern

Vår nya ledstång är ännu omålad (inget nytt på den fronter, inte heller är trappan målad..). Men den skall bli vit den... samtidigt som trappan målas.
Minns ni mina ärg-gröna metall-lampetter som jag fyndade på loppis i sommar ?
Nå, inga vackra bilder idag.. men bara våren kommer med allt vad det innebär- då skall det bli sprutt på mej.. Ikväll kommer det goda vänner på visit. Får skynda mej hem så jag hinner få allt under kontroll efter att två pojkar huserat hemma efter skolan..

Njuter redan idag av morgondagens lediga dag. Dessutom kommer dottern hem för att sedan spendera hela sportlovet hemma. Sportlovet som avslutas med att hela familjen åker över till Stockholm...

Torsdagskramar till er alla!

2 kommentarer:

  1. Oj oj, jag har många "problemzoner" hemma hos mig, skönt att se att jag inte är ensam :P

    SvaraRadera
  2. Vi har en likadan hög problemtrappa... ;)

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!