22 februari 2012

Jag längtar

Längtar efter våren och ännu mera efter sommaren. 
Idag snöade det igen - man blir ju inte så glad. 
Räcker det inte redan??

 
Vill inte vakna och se att det är kallt ute, 
vill inte gräva fram bilen på morgonen,
vill inte skotta snö på morgonen då plogbilen inte ännu hunnit göra jobbet,
vill inte putsa bilen på nytt då det är dags att åka hem från jobbet,
vill inte gå med dunrock, vinterskor och skinnvantar,
vill inte skotta snö ännu en gång innan jag lägger mej för att slippa ut från gården nästa morgon!


Vill ha sol och värme,
vill plantera blommor och sitta ute i trädgårdsgungan,
vill gå med sandaler och sommarklänning,
vill ha semester,
vill simma och vara på Åland,

Jag längtar!

1 kommentar:

  1. Jag håller med dej fullständigt!!

    Det räcker nu, och aldrig mera kommer jag att gnälla en regnig höst ;)

    Själv sitter jag hemma,
    vrickade foten på resan så ordentligt att de finns en spricka i benet :(
    Så nu går jag med ett stöd i6veckor.
    Så jag kan inte plumssa omkring på oplogade eller hala gator...

    Vi fortsätter med att längta :)
    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!