13 februari 2012

Lek med el

Trots att min man var mycket skeptiskt till mitt lilla projekt 
(vilket han nog alltid brukar vara oberoende av vad jag har för planer...)  
satte jag igår igång med att göra taklampan jag så länge gått och funderat på.



Hade en rottingkupa svars handtag gått sönder och planerade alltså att göra en taklampa till köket av den. Det blev lite jobbigare än jag väntat mej eftersom jag , när jag äntligen kom igång, varken hittade en elektrisk sladd som passade, inte rätt sorts "sockerbit" som passade uttaget i taket och naturligtvis inte heller passliga verktyg...

När jag hittat alla delar (läs: söndra andra lampor..) måste jag dessutom koppla ihop sladden  med "sockerbitens" sladd genom en synnerligen modern  "manick" med sk. snabblås... (där behövde jag visserligen hjälp av en bekant...). 
Låter det invecklat? 
Jo, kan berätta att det var det också. Men jag har aldrig varit speciellt rädd att fixa och trixa med el (det går sökert i släkten, för min mor försöktye en gång öppna ett telefonuttag och det slutade med en elstöt och ett lila öga...)). Men inte stoppade det henne..)

Medger att kupan kunde ha varit ännu större men man tager vad man haver. Nu har vi i alla fall en, i mitt tycke, snygg taklampa i köket. Tycker ni den skall få sej en text, lite i RM-stil?

Nu skall jag skynda på för tyvärr kallar jobbet.

PS! Vill tacka alla nya besökare som varit på visit på min blogg via vintage-bloggen. Kul att träffa er och era underbara bloggar.

2 kommentarer:

  1. Det blev ju en charmig lampa! En text skulle säkert passa bra oxå :)
    Ha en god fortsättning på veckan,
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Tämähän on hyvä!
    Eya

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!