19 januari 2009

Bulla i mängder med gammal maskin


Hej!

På lördagen när vi var hos farmor fick vi av henne en gammal hushållsassistent som hon inte längre använder. Den är inte så vacker men den är prydlig och fungerar fint. Igår gjorde vi en stor sats med kanelbullar i den. Det gick som smort, för det som jag inte tycker om är ju att knåda och knåda och knåda och knåda ! Det gjorde maskinen nu så jag bara stod och njöt!

Bullorna blev goda och det blev även några bullar till morgonmål i dag, måndag!

Skall vara först kl 10 på jobbet på måndagar så passade på att gå med 7-åringen åter igen på svalgprov. Han var ju sjuk innan jul men då visade inte provet att han skulle ha haft angina. Men han talar fortfarande väldigt grötigt så jag tyckte att det var bäst att kolla om det efter det blivit angina nu senare. I morgon får vi svaret.

Skall sluta nu så att jag hinner till jobbet ( via förskolan ;) ),


Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!