Vet ni vad? Jo, efter ett ha fått tips av en bloggvän, att ta kontakt med Ikea ang soffhuvan, så gjorde jag det. Jag ringde till reklamationaavdelningen (!?!) om berättade vad som hänt. Soffan är faktiskt 2 år gamla och jag har definitivt inget kvitto på dem kvar! Tänk , vi har tre barn och det här är faktiskt första gången som jag tvättar ovantågen. Dynorna har jag tvättat några gånger men inte själva sofftyget. De tog i alla fall emot min lilla rapport och lovade höra av sig när deras kontrollant som sköter reklamationer har synat mitt fall. Det skulle ta några dagar.
Men döm om min förvåning när de ringde några timmar senare och meddelade att jag visst kunde få ett nytt fodral. YES YES YES YES YES !!!! Gissa om jag är glad.
Jag är storkonsument av Ikea , dvs jag har handlat där massor med saker, både möbler och smått krafs, men aldrig har det varit något krångel med tex att det skulle ha fattats skruvar, sneda hyllor eller dyligt. JO två gånger. En gång köpte jag en plast väggklocka till pojkarnas rum och då rörde inte visarna på sig och en gång var en hylla snett sågad så hyllan såg helt sned ut när den hängde på väggen. Men båda gångerna har det inte varit någon stor grej att byta.
PS! Ett litet försvar till IKEA - till folk som alltid säjer att Ikea saker inte är något att ha!
Idag bär det alltså av till Ikea - kanske kommer jag hem med lite annat smått och gott i kassen.
Ha det så bra,
glada Lotta
Vad kul! Roligt att det löste sig så bra!
SvaraRaderaKram Ingela
Super! Det lönar sig alltså att ringa och höra efter, även om inget kvitto finns kvar.
SvaraRaderaJag tycker också att Ikeas varor är helt bra. Tidigare var kvaliteten sämre, men nuförtiden lika bra som många andra.
Jag har funderat på att köpa Ektorp till sommarstugan, har du annars varit nöjd med soffan?
Glädjande nyheter även för mig! Då kanske jag kan hoppas på nya kuddar till min soffa, för efter bara tre månader har själva skumgummit i kuddarna blivit rosagula, hur skumt är inte det?!
SvaraRadera