21 januari 2009

Tandläkarbesök och vackert hem

Sitter med en kopp kaffe och bloggar runt hos er.
Råkade hitta ett reportage från Koti&Keittiö ( Hem&Kök) där det fanns underbara foton från ett hem. Det inspirerade mej igen till att börja fixa lite i mitt eget. Vi har många små saker som bara blir ogjorda - mannen är inte så värst intresserad av att ta till såg och borr ;)
Inte blir det säkert idag heller eftersom vår eftermidag/kväll går i tandläkarens tecken. Vår mellersta ,M , som är 13 år, skall idag få tandställning. Det har varit en lång process. För flera år sedan var det redan på tapeten men då var han enligt dem för ung.. så vi har väntat och väntat. Och idag sker det. Jag vet inte riktigt hur han själv känner det. De kommer att sitta på tänderna i undre käken så de kommer nog inte att synas så ycket. Hoppas att det inte tar ont när de sätter dem eller sedan efteråt. Mamma lider med sina barn - ni vet !!
Igår for min egen mamma till Fuerteventura med sin "pojkvän" ! Fick just sms att de har det varmt. Jag svarade med att vi här i södra finland har en meter snö. Det var just och just att jag fick bilen fram i morse - tack vare plogbilen som snällt nog varit och plogat på morgonnatten.
Hör ni, det är ju inte klokt hur mycket tävlingar det är på gång här. Jag närmar mej mitt 2000-streck och då skall det bli lotteri här hos Ingeborg med. Skall börja fundra på en bra vinst åt er.

Vi hörs igen,
Lotta



Foton från Koti & Keittiö

1 kommentar:

  1. Hej i Finland!
    Vi har också snö men det har börjat töa, kul att hitta din blogg och jag Tackar för Kramen och länkar till din blogg från min så då får de hämta den fina kramen från dej!Kram till dej och hoppas det gick bra hos tandläkaren.

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!