1 januari 2009

Det nya årets första dag 1. januari 2009

Gott Nytt År på er Alla!
Hoppas ni hade en trevlig nyårskväll. Vi åkte iväg 18 tiden till familjebekanta för att starta kvällen med ett sjudundrande fyrverkeri i närheten. Det blev en lång promenad (som ju nog gjorde gott eftersom vi inte vistats ute så värst mycket under julen.. ) Blåsten knep i kinderna, det var ju trots allt -1 grad !!!! ;)) När vi kom tillbaka år vi och när klockan närmade sig 12 skålade vi och gick ut i mörkret/kylan för att skjuta våra egna raketer. Till och med våra minsta, dvs 7 åringarna orkade "festa" ända tills klockan var 1.30. Sedan somnade E nog direkt när vi kom hem.
Idag blev det lite soffliggande igen och sedan ett frisk promenad till kaffestugan för kaffe, varm kakao samt en berlinermunk/saft för den hurtiga E som cyklade ( jo, här nere i södra finland kan man faktiskt cykla ... )
I morgon blir det jobb igen. Skall på kvällen i morgon försöka hinna måla två gamla trälåror som jag har, vita. Dem skall jag sedan ha i duchrummet fyllda med handdukar och dyligt.
Nu skall det mysas med pizza och Coca-cola! Ha en fin start på året!,
Lotta

1 kommentar:

  1. Tack för kommentaren hos mig och ett riktigt gott nytt år! Verkar som om ni haft ett mysigt nyår!

    Kram,Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!