16 oktober 2013

En vacker Hortensia

Kom just hem från jobbet. Mina ögon fastnade på min Hortensia som just nu har en väldigt vacker färg. Den har skiftat i färg ända sedan augusti, fråm ljusgrön till nu då mörkröd. Måste springa in efter kameran för att ta några bilder på den innan den byter färg igen eller får kallt och dör! 


Tulin juuri töistä ja näin ihanan Hortensian joka juuri nyt näyttää tältä. Elokuusta asti sen väri on muuttunut; vaaleanvihreästä tähän tummanpunaiseen. Niin kaunis että piti oikein äkkiä juosta sisälle hakemaan kameran että saisin kuvia siitä ennen kun väri taas vaihtuu - tai kunnes se saa kylmää ja kuihtuu pois !


Nu skall jag njuta av höstlov i två dagar. 
Härligt!

Delar med mig av min favoritlåt för tillfället.
Avicii - Hey Brother


1 kommentar:

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!