11 oktober 2013

Yes, it ´ s friday again

Vilken solig dag det varit idag. Tog ut lite övertid och kom hem redan kl. 14 . Så skönt. Har hunnit med både en moccachino, dammsugning och bloggande. Härligt med fredag. Idag var dottern på arbetsintervju, ett stall här i närheten söker en hästskötare och vi skall hålla tummarna att det skulle vara just vår hästskötare som fick platsen. Dessa hästjobb växter verkligen inte på träd här i huvudstadsregionen.


 Det var så ljust uppe i övre våningen så jag passade på att fota där några bilder. Tyvärr märker man att ingen (kröhmm) har torkat damm där på ett tag. Det får bli helgens program. Likaså borde det krattas utanför dörren. Vi har två stora tallar där som barrar så förskräckligt. Lite höstfint skall jag försöka åstadkomma på trappan med hjälp av mossa, lingonris och annat smått och gott.


En blyg liten flicka står bland murgrönan

Ihanan aurinkoinen päivä tänään. Käytin ylityötuntejani tänään ja läksin töistä jo kl 14. Ihanaa. Olenkin jo ehtinyt hörpätä yhden moccachinon, imuroinut ja bloggailut pikkasen. Kyllä perjantait ovat ihania! Tyttäreni oli tänään työhaastattelussa. Talli täällä lähellä meitä haki hevostenhoitajaa ja nyt toivotaan että se hoitaja olisi juuri meidän.. Nämä hevostyöt täällä pääkaupunkiseudulla kun ei kasva puussa. Päätin valokuvata yläkerrassa tänään kun aurinko paistoi niin mahtavasti. Ikävä kyllä huomaa että en ole aikoihin pyyhkinyt pölyä... taitaa se olla viikonlopun työ. Pitää myös haravoida etupiha missä kasvaa kaksi isoa mäntyä. Ai pahus kun niistä lähtee havusia. Muutenkin ajattelin koristella noi rappuset syyskuntoon. Taidanpa hakea tarpeelliset suoraan metsästä; jäkälää, puolukanvarpusia ja muuta .



Ni som redan börjat längta lite grann till julen kan klicka er in HÄR

Ha det så bra!


1 kommentar:

  1. Trevligt veckoslut til dej också,
    om nu du måste torka damm så har jag fönstertvätt inbokat. Det är nästan så jag hoppas på regn eller att ungdomarna behöver barnvakt ;)

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!