17 oktober 2013

Smycken are a girls best friend !

Är på höstlov och började dagen med att göra vissa mindre tråkiga saker ss att torka damm. I sovrummet såg jag mina smycken ligga.Trots att jag äger en smyckeställning, använder jag en gammal ljusstake som förvaringsplats åt mina smycken. Har tyvärr ett sådant jobb nuförtiden att jag inte kan använda smycken dagligen. Använder de som går att använda och till favoriterna hör mina Nomination armband och Våga-halsbandet. Äger två stycken och dem använder jag flitigt. Även mitt svarta Humanity är sen stor favorit fast det används inte lika ofta.


Gillar pärlor och har många vackra pärlhansband som alltför sällan kommer i användning, Ja i öronen bär jag nästan alltid pärlor. Man borde äga enbart sådana smycken som man alltid kan använda, eller hur? Köpte för nåt år sedan ett par underbara Snö of Finland- örhängen som jag älskar men trots det används aldrig.. synd! Smycken är inget värda ifall de aldrig används. De smycken jag dagligen bär på är värdefulla och känns som en del av mig. Utan dem känenr jag mig nästan naken. Sådan känska borde man ha när det gälelr alla ens smycken.


Vietän syyslomaa ja aloitin lomani tekemällä vähemmän mukavia asioita niin kuin esim pölyen puuhintä. Näin makkarissa koruni. Vaikka omistankin oikean koruteineen käytän koruni säilytykseen vanhaa kynttilänjälkaa. Nykyisessä työssäni valitettavasti en voi käyttää haluamani korut usein. Kovassa köytössä ovat Nominationit sekä helmikorvakoruni. Omat suosikit ovat Humanity rannekoru sekä Vågan kaikki korut. Ostin vuosia sitten ihanant Snö of Finland korvikset jotka rakastan mutta silti en pidä niitä ikinä. Koruja pitäisi olla vain sen verran mitä käyttää. Koruni jotka pidän päivittäin on minulle todella tärkeitä, ilman niitä tunnen itseäni melkein alastomaksi ja ne ovat kuin osa minua.


Nu blir det snart lite roligare saker att göra - skall ut i skogen och plocka lingonris!
Ha en skön - lite kallare dag idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!