18 oktober 2013

Kransar

 Tog en promenad till skogen igår och kom hem med en hel påse lingonris. 
Gjorde två kransar som jag naturligtvis hängde på vitrinen. Där hänger det alltid två kransar vintertid. Hängde dem med svarta band, vet inte ännu ifall de kanske blir bytta mot vita. Hela gårdagskvällen doftade det härligt skog ine hos oss. Det blev mycket ris kvar så det blir åtminstone en stor dörrkrans ännu idag.


 Kävin eilen metsässä poimimassa puolukanoksia ja tein niistä kaksi kranssia. Ripustin ne tietysti vitriinin oviin missä aina talvisaikaan roikkuu kaksi kranssia. Laitoin niille mustat nauhat , mutta saapi nähdä jos ne pian vaihtuu valkoisiksi. Jäi paljon puolukkaa jäljelle joten tänään teen vielä yhden ison kranssin ovelle.


 Idag kom den första snön. Inte så att det blev nåt på marken men i alla fall. 
Dags för min Moccachino!




1 kommentar:

  1. Jättefina kransar!
    Precis vad jag tänkte häromdagen att lingonris kransar skulle fina på mitt nya skåp :)

    Igår fick vi första snön och det är ruggigt kallt så hoppas nu på lite värme så jag kan gå ut i skogen och hämta lite ris.

    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!