10 december 2008

10.december

Onsdag - oj vad veckorna går. Igår fick jag äntligen alla julkorten skrivna och de blir idag postade. Hann inte med pyssel igår. Tråkigt. Har endel strutar ofärdiga ännu. Lagade en egen glögg som jag sedan satte på små flaskor med en söt liten kork på. De skll vi ge bort till julen åt diverse snälla personer som varit i någon form delaktiga i vårt liv under det gågna året.
Saknar ännu några julprydnader som finns nerpackade i förrådet. Borde ta mej in dit och gräva ikväll. Skall på hemvägen ta mej en titt i vår pysselaffär här i stan. Den har nog inte så värst stort sortiment men alltid hittar jag något i pyssel väg. Kanske jag kunde hitta sådant som också skulle inspirera de äldre barnen hemma . Nu är det tillsvidare bara den yngste som pysslar med mej. Vi myser hela familjen alla kväller då vi sätter oss framför teven för att kolla årets julkalender -Atte. Och då oxå förstås repriserna på LasseMajas detektivbyrå. Till och med vår finskspråkiga pappa bandar julkalendern alla dagar ;) Wow !
Här har det kommit lite snö de senaste dagarna - och om ni tittar riktigt noga så ser ni att det snöar på bloggsidan - så fint!
Kram,
Lotta

1 kommentar:

  1. Vad mysigt med snön som dalar ner...:O) Små detaljer som gör en glad! Våra julkort är forfarande ännu okskrivna... Och visst är Atte bra!!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!