18 december 2008

18.december

Julfesten igår var fin. Teaterstycket som min sons klass uppförde hette " Knopp pop -festivalen " och var en finlandssvensk pjäs. Pojkarna fick verkligen sätta allt i spel, de var nämligen utklädda till blosterknoppar av olika slag. Dessutom var det i luften en aning romantik dvs. Jungfru Marie hand blev förtjust i tisteln Tristan :) ! Roligt . I den ålder (12-13 ) är det ju inte många som vill spela sådana roller.
På kvällen blev jag uppe och packa julklappar. Börjar så där smått få panik att inte allt hinner bli färdigt. Min man tycks inte alls förstå det. Han sitter där i lung o ro och glor på teve när jag stökar och donar på dagarna i ända. Tog redan fram dukarna som skall bli gardiner samt löpare. Skall försöka få den sydda i kväll. Granen skall oxå tas in i dag och kanske lite kläs. Åtminståne skall den i kväll få ljus. Lillungen klagade igen på hals o öron. Hade inte angina som vi misstänkte fast han är helt tjock i halsen när han talar. Fick i alla fall av läkaren en ny kur som hoppeligen borde bita på både hals och öra.
Blev sååå glad i morse när jag kom till jobbet och öppnade bloggen. Märkte att jag på en blogg där jag har deltagit i en utlottning , vunnit ett fint rött julhjärta. Jippii! Tänk vad en lite sak kan glädja hela dagen. Det var allt för denhär gången,
Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!