17 december 2008

17.december

Idag är det julfest i skolan. Min pojke som går i sexan skall vara med i julskådespelet. Kommer inte ihåg vad pjäsen hette men verkar rolig. Hans uppgift är att sköta ljud och ljus samt att på den andra julfesten spela gitarr och sjunga.
Minstingen ville komma med, så vi får väl se om han orkar.
Skulle egentligen bara villa vara hemma och pyssla och dona. Hinner inte med något. Skall ännu hinna med att sy gardiner och sy löpare av gamla linneborddukar. Men jag får väl sitta uppe någon natt...
Träffade kompisarna igår. Roligt som vanligt. Vi blev bjudna på sallad och glögg...
Just nu kommer det lite lite snö ner från den gråa himlen. Snälla snälla - Gör så att det hinner komma mer till nästa vecka. En jul utan snö är visst ingen jul.
Läste i går kväll för andra kvällen i rad en barnbok som heter Festen i stallet. Min 7-åring kan den nästan utantill och ber sgs alla kvällar om den. Jag önskar jag hade en bok med 24 julberättelser som jag under hela kalendertiden kunde läsa ifrån en saga per kväll. Det skulle vara mysigt. Har inte hittat någon. Men om någon vet...
Kram,
Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!