4 december 2008

4.december

Med stor mödan fick jag igår fram min symaskin.
Den har efter vår flytt i mars legat i förrådet. Var mycket skeptisk till att börja sy. Det finns inget värre än när tråden inte löper ordentligt, går av och gör en massa trassel på baksidan.Men hör och häpna - den fungerade som smort. Hade köpt några handdukar till present och skulle sy i ett vackert juligt band ! Fint blev det. Idag blir det Lingon & Blåbär-party hos en vän. Länge sen jag varit på L&B! Vi bakade igår årets första sats pepparkakor. De åt barnen upp ganska snabbt - nog fick jag och pappa några . Och så drack vi glögg. Min äldsta pojke och jag är riktiga stordrickare (av glögg, alltså ;) ). Igår när jag kom hem från jobbet, såg jag att han hade värmt glögg själv efter skolan.. och i morse ville han oxå ha till morgonmål.. hm! Men glöggtiden är ju inte så lång, så det skadar väl inte med lite extra mys..
Ha en bra dag - alla ni som läser detta,
Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!