15 december 2008

15. december

God morgon!
Ny vecka igen. Dagarna går så fort att man inte bara hinner med. I morse gick jag till läkarstationen med minstingen för att kolla med svalgprov ifall han har angina. Han talar som om han hade en stor potatis i munnen. Men det var så låg kö att vi inte kunde bli och vänta eftersom dagisbarnen skulle till skolan för att se på gen rep av teaterstycket. Men igen ryckte min snälla mamma in och sade att hon kan gå på dagen med honom tillbaka till hvc. Man måste nämligen ge provet innan kl 12 för att få svaret följande morgon. Han hade ju just öroninflammation med antibiotika men inte har det i alla fall hjälpt halsen , som nog varit sjuk ett tag redan. Kuren är slut nu.
Skrev igår redan att vi bestämde att fira julafton hos oss. Tänkte att det kunde vara fint att inskaffa några nya juliga assietter och skålar till julbordet. Skall lite titta mej för vad som finns. Har måntro Ikea juliga tallrikar nu till försäljning?
Idag skall jag hämta hem min man från jobbet. De brukar från jobbet få en jättestor låda full med allt underbart till julen. Han åker vanligtvis med buss o tåg så det blir jobbigt att släpa med sig allt hem. Ikväll blir det städning, kanske lagar vi blåbärsrisen som vi plockade här om dan. Vi skall doppa risen i lim och senan rulla dem i havssalt.Det blir väldigt fint. Lite glittrigt o så.
Hej svejs i blåbärsrisen,
Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!