13 december 2008

13.december - Lucia

Idag har det varit fjong på.
Först har vi tvättat massor med byke;både kläder, dynor och små mattor. Så det blir rent till jul!
Sen satte jag upp våra nya tro - hopp & kärlek symboler i pojkarnas rum.Fyndade dem på nätet för en liten slant! Fint blev det, fast det var lite jobbig att hänga upp dem alla tre eftersom där bara finns två fönster brevid varandra. Men helt ok blev det -lite osymmetriskt.
Sen var vi i skogen och plockade granris, små små granar med rötter och allt, granris, och enris. Av enrisen blev det en vacker krans. Oj-jag glömde ju alldeles att jag började morgonen med att baka pepparkakor. Andra gången redan. Stod där i mörknet i bara nattlinnet och kavlade degen. Gjorde enbart hjärtan eftersom jag skulle ha dem till dekoration oxå. Foton blir det i kväll eftersom dotter J är på stallet och sköter hästar och har tagit kameran med sig... Senare blir det glögg - givetvis ;) och lördagsgodis.
Ha en bra luciakväll,
Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!