23 december 2008

23.december

Stress stress. Jag är på jobb medan barnen är ensamma hemma. Jag har dåligt samvete. Meningen var att pappa skulle vara hemma med ungarna 22 och 23.12 och jag under mellandagarna. Men han kunde alltså inte ordna ledigt så de är ensamma. 16 och 12 -åringarna går det ingen nöd på, men 7-åringen har det inte så roligt. Dessutom vet jag att de sitter hela dagen framför datorn. I kväll borde ännu några klappar inhandlas, julmat skall köpas och sedan borde vi ännu hinna med en paketutdelningsrunda ;)
Det blir nog snabbisar! Fick från jobbet en enorm vit julstjärna. Den passar bra eftersom den inte doftar och är väldigt stilig. Skulle ännu vilja ha en julros. De är bara så dyra att jag inte näms köpa en... ifall den inte trivs i mina ( inte så gröna) händer. Minstingen var hos snälla grann- "tanten" och bakade pepparkakor. Han tycker väldigt om att gå över till dem. Deras två söner 14 och 12 -år är ju redan så stora men de "leker " gärna med våran E . Skall föra över till dem en liten julgåva idag. Ikväll blir det äventuellt julbastu. Skall försöka komma ihåg att hänga en lykta i bastun - mys mys.
I morse blev det lite julmöblerat igen. Kunde inte sova i natt så jag låg och funderade och kom på att granen nog måste flyttas.. Det var lättare sagt än gjort eftersom det fanns en större mängd klappar under den. Dessutom fick tv:n flytta samt ett vitrinskåp... Tänk er - jag i vardagsrummet med håret stående på ända, i nattlinne - släpande på ett vitrinskåp och ett tevebord ... hå hå! Men det blev bra. Försenade mej till jobbet, men det gör inget! Nu kanske jag kan sova i natt!

2 kommentarer:

  1. Oj vilken dag du har haft! Inte roligt - hoppas att du hinner allt ändå! Önskar en god jul och lycka till i min utlottning :)

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Tittar in och önskar dig en fortsatt underbar julhelg.
    Kram ♥ Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!