21 december 2008

21.december

Åkte på morgonen iväg och hälsa på vår morfar, alltså min pappa, till Ingå. Det är nog bara så att Ingå är en sommarstad. Har som barn varit mycket mycket i Ingå eftersom vi hade sommarstuga i skärgården. Nu var det bara grått grått och regn. Inget trevligt alls. Vi for en sväng ner till hamnen för att titta på de nya affärerna. En underbar liten butik hittade jag men min man förbjöd mej att gå in i den. Han tyckte att sånt får jag göra sen när jag är ensam i Ingå !!! Jaa, måste kolla på nätet om den affären har någon egen webbsida.
Ikväll är vi bjudna över till grannen på julglögg. Skall bli roligt. Det här är första julen för båda familjerna här i denna lilla egna mysiga "by" !
Igår sydde jag äntligen mina löpare klara. Det blev 4 stycken . Dessutom sydde jag av en gammal handbroderad duk gardiner. Skall ta foton och lägga in.
I morse tände jag adventsljusstaken. Efter en stund ropade barnen att jag FORT skulle komma till vardagsrummet. Hör och häpna ( ni som dekorerar med mossa...) då hade adventsljus nr 1 brunnit ner så mycket att mossan stod i ljusan låga. Som tur fick jag det hela snabbt släckt. Det kunde ha gått riktigt illa. Tack barn...
Tills i morgon,
Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!