12 december 2008

12.december

Har just varit på 7-åringens sista julfest på dagis. Lite vedmodigt men jag kan trösta mig med att han har blivit så duktig och stor att det blir riktigt roligt att få delta i hans julfest nästa år i skolan. Hans grupp stod för luciatåget och vår E var naturligtvis stjärngosse. De hade många fina julsånger, ringdanser och som pricken på iet; glögg! Jag är ju helt galen i glögg och det smakade väldans bra även med glögg på morgonen. Igår gjorde vi smällkarameller och när alla hade gått och sova, började jag möblera inför mitt lilla glöggparty ikväll. När jag äntligen lade mej var klockan 01.30 !!! Men bra kändes det att stiga upp när hemmet var i tipp topp skick. Ni kan föreställa er barnens (och inte minst käre makens..) blick när de kom ner till nedre våningen. Det var nästan så att de inte kände igen sig! Idag alltså litet glöggparty för några utvalda vänner. Julfest och glöggparty - nu börjar julstämningen verkligen vara påträngande.
Ha ett riktigt fint och juligt veckoslut,
Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!